Ahogyan a világ változik, ugyanígy a nevelés is változik. Az egyik legalapvetőbb kérdés, hozzánk idomítanánk-e gyermekeink igényeit vagy lehetőségeket mutatnánk nekik, amivel létrehozhatják saját világukat?
A koncentrált figyelem hiánya jellemzi őket, vagy inkább képesség valami másra, ami eddig nem volt jellemző erre a világra? Vajon képesek egyszerre több dolog egyidejű észlelésére és az információk gyors kezelésére? Mi van akkor, ha az érzékelésük messze meghaladja az átlag emberét, ezért nem képesek a szokványos módon működni vagy kommunikálni? A kérdéseken alapuló gyakorlati módszer lehetővé teszi, hogy általánosítás nélkül térképezzük fel egy gyermek viselkedése mögött rejlő valódi érzéseket, amely lehetővé teszi, hogy mind a szülő, mind a gyermek nagyobb tudatossággal rendelkezzen képességeiket, tulajdonságaikat illetően. A cél nem az, hogy uniformizáljuk vagy dobozba zárjuk őket, hanem hogy megalkothassák saját világukat, lényükkel gazdagítva bennünket és környezetünket.
– Milyen előnyei és hátrányai lehetnek, ha a felnövekvő generáció a szabadidejét legfőképpen számítógépes játékokkal tölti?
– Mit jelent gyereknek lenni egy elértéktelenedő társadalomban?
– A jelenlegi oktatási rendszer értékelésén túl hogyan támogathatjuk, hogy gyermekünk egészséges önbecsülésre tegyen szert?
– Hogyan nőhet fel egy gyermek egészségesen elvált szülők gyermekeként vagy mozaik családban?
35.000 Ft
• Veszprém, 2023. március 25. 13.00-16.00-ig
• Jelenkezés: kapcsolat@szarazszilvia.hu